Tikslas

Informatikos ir informatinio mąstymo konkursas „Bebras“ įsteigtas Lietuvoje 2004 metais. Greitai tapo tarptautiniu, kasmet prie jo prisijungia vis naujos šalys. Pasaulyje didėja poreikis informatikos inžinierių, informacinių technologijų specialistų, gebančių kurti modernias, inovatyvias kompiuterių programas ir teikti intelektualias paslaugas. Didelis uždavinys tenka ugdymui: pradedant nuo pradinukų reikia mokyti inžinierinio, loginio, algoritminio, analitinio, procesinio mąstymo. „Bebro“ konkursas kaip tik to ir siekia. Uždavinius kuria visos jį rengiančios šalys drauge, šitaip apjungiamos skirtingos mokslininkų mokyklos, derinami siekiai, formuojama ateities informatikos plėtros vizija.

„Bebras“ daro įtaką ne tik mokykloms, kurių mokiniai dalyvauja konkurse ir kurių mokytojai aptarinėja uždavinius. Kuriant uždavinius formuojamos informatikos, inžinerijos ugdymo gairės, mokymo turinys, kuriamos naujos platformos ir sistemos (pavyzdžiui, interaktyviems uždaviniams realizuoti, varžybų pritaikymui mobiliesiems įrenginiams, valdymui balsu ir pan.).

Pagrindinė nauda vykdant šį projektą tenka mokiniams ir mokytojams – gali įsijungti visos mokyklos ir bet kurio amžiaus vaikai. Didelę naudą gauna švietimo specialistai, kurie drauge dirba su uždaviniais ir aiškinamąja medžiaga – susikūrė nemaža tarptautinė informatikos mokymo bendruomenė. Jos idėjos daro įtaką ir švietimui neabejingai visuomenės daliai. Nedidelius, linksmus „Bebro“ uždavinius galima būtų panaudoti ugdyti visų piliečių informacinių technologijų gebėjimus.

„Bebro“ konkurso tikslas – atskleisti mokiniams (ir mokytojams) informatikos mokslo grožį, patraukti mokinių dėmesį, supažindinti su pagrindinėmis informatikos ir informacinių technologijų sąvokomis, jų platesniu kontekstu – konceptais, motyvuoti gilintis į modernius informatikos ir inžinerijos sprendimų priėmimo metodus. Žaismingos, suprantamai formuluojamos užduotys apima visas fundamentalias informatikos sritis, parodoma jų svarba ir dermė su kitais mokslais. Tai nelengva. Populiariai pateikiant mokslo problemas ir uždavinius, slypi pavojus pernelyg supaprastinti esminius klausimus arba juos iškreipti. Todėl kuriant uždavinius pritraukiama daug informatikos srities mokslininkų ir praktikų, uždaviniai daug kartų aptariami, nagrinėjami.